Zdrowie.

Budowanie Odporności i Witalności krok 1. – Nawodnienie.

Woda jest ważna.


Woda jest determinantem swobodnego przepływu wewnątrzustrojowego i od jej ilości oraz jakości zależy wiele procesów w organizmie – począwszy od wypróżniania po funkcje poznawcze. Od sprawności przepływu treści po przepływ energo-informacji.

Tyle słowem wstępu co tu dużo pisać, nawodnienie jest elementarnie ważne, toteż nawadniaj się i rób to jak najlepiej i niechaj te kilka wskazówek służy Twojemu zdrowiu oraz coraz lepszemu samopoczuciu.

Nawadniaj się skuteczniej.

  • Zadbaj o jakość swojej wody.

Warto wodę uzdatniać chociażby w cyklu odwróconej osmozy, wówczas mamy pewność, że woda, którą przyjmujemy jest biologicznie czysta. Filtry mają możliwość mineralizowania, co jest dodatkowym walorem tego rozwiązania. Taki filtr odwróconej osmozy z powodzeniem można zamontować wyłącznie do uzdatniania wody pitnej. Urządzenie swobodnie zmieści się w szafce pod kuchennym zlewem. Kolejnym benefitem płynącym z tego usprawnienia, jest mniejsza ekspozycja organizmu na plastik, który chciał nie chciał z butelek plastikowych może dostawać się do wody i z wodą do organizmu. Okej są to śladowe ilości natomiast w perspektywie kilkudziesięciu lat może urosnąć spora suma. W myśl idei Kaizen warto usprawniać takie detale, ponieważ długofalowo niosą ze sobą ogromne korzyści. Własną czystą wodę można przelewać w szklaną butelkę i zabierać ze sobą.

  • Ilość przyjmowanego płynu.

W kwestii ilości i częstotliwości przyjmowania płynu – to zależy. Chociażby od pory roku, stopnia aktywności fizycznej oraz rodzaju przyjmowanego pokarmu. Idealnie byłoby poznać swój organizm na tyle dobrze, by po prostu wiedzieć kiedy i ile wody, tudzież innego płynu przyjąć. Naturalnie cieplejsze miesiące wymagają większej podaży płynów. Z kolei w ten czas większość z nas chętnie sięga po owoce wodniste, które same w sobie stanowią doskonałe źródło wody, co ograniczać będzie chęć sięgania po wodę butelkową. Wzmożona aktywność fizyczna, trening, praca fizyczna, wymagać będą podaży większej ilości płynów. Dobrze jeśli przyjmowany wówczas płyn jest bogaty w witaminy i minerały. Co z przyjmowanym pożywieniem? Do trawienia potrzeba wody. Lżejsze posiłki bogate w warzywa będą potrzebowały mniej płynów do swojej obróbki.

  • Owoce wodniste.

Bardzo dobrą metodą stosowaną zwłaszcza w cieplejszych miesiącach jest nawadnianie za pomocą owoców. Świetnie do tego nadają się arbuzy. Woda w owocach ma specyficzny wzór strukturalny. Dzięki temu zdecydowanie lepiej nawadnia organizm na poziomie komórkowym. Spotkałem się również z informacją, że cukier zawarty w owocach nie podnosi gwałtownie poziomu glukozy we krwi, ponieważ jest wchłaniany do komórek poprzez dyfuzję. Owocowe nawodnienie ma również bardzo korzystny wpływ na stymulowanie układu limfatycznego, co usprawnia procesy oczyszczania. O tym wspaniałym zjawisku innym razem.

  • Napary ziołowe i herbaty.

Jestem zwolennikiem cyklicznego stosowania poszczególnych mieszanek ziołowych czy herbat. Zwłaszcza rankiem przed pierwszym posiłkiem świetnie sprawdzą się zioła gorzkie, które działają stymulująco na metabolizm. Dobrej jakości herbaty również są źródłem cennych substancji. Z powodzeniem można wzbogacić swoją codzienną rutynę nawadniania o takie rozwiązanie.

  • Struktura i informacja.

Sensownym jest wspomnienie o wodzie jako nośniku informacji. Jest dla mnie jasne, że poprzez odczucia i emocje mamy wpływ na otoczenie. Masaru Emoto, prowadził badania nad jakością wody, stymulowanej emocjami, warto temat zgłębić. Analogią do tego jest modlitwa dziękczynna przed przystąpieniem do posiłku. Podobna zasada kierowania pozytywnych odczuć do strawy, co faktycznie może wpływać na strukturę pożywienia i czyniąc je bardziej dostępnym. Ma to dla mnie sens.

Szklanka gorącej wody.

Jedną z moich porannych praktyk jest wypicie szklanki gorącej wody bezpośrednio z rana. Metoda promowana w kursie nieśmiertelności Wima Hofa. O benefitach możecie dowiedzieć się z filmu Borysa Mańkowskiego.

fb-share-icon0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.